סיכום כנס ביטחון (19/12/2023)

משתתפים: יואב רוטשילד - מנהל המנהל הקהילתי, ויקה אלקין יו"ר המנהל הקהילתי, גיל שכטר - יו"ר ועדת ביטחון מנהל קהילתי, אילה כהנא - עובדת קהילתית, תומר בן ציון - אגף חירום וביטחון, ניסים דיין - אגף שיטור ואכיפה, אסף רוימי - קצין שיטור וקהילה, ברק סער - שוטר קהילתי, סעדיה גפשטיין - מפקד כיתת כוננות

כ 100 מתושבי השכונה לקחו חלק בערב.
לפני הכנס נשלח קישור הרשמה ובו ניתנה האפשרות לשאול שאלות מראש ולהעלות נושאים להתייחסות הדוברים.
בנוסף, הנרשמים סימנו באיזה תחום ירצו להתנדב ולקחת חלק פעיל בתרומה לקהילה:

יואב רוטשילד
מתחילת המלחמה המינהל פועל במתכונת חירום. הדגש הוא במתן בפתרונות לתושבים בעשייה בתחומי הביטחון והחוסן. הדגש הוא שהאחריות היא של כולנו. מינהל, תושבים, עירייה, משטרה.

ויקה אלקין
אנו חיים בשכונת תפר. ועדת הביטחון היא מרכיב חשוב בפעילות של המינהל. המציאות מכתיבה לנו להיות ערוכים לכל תרחיש. אנחנו מוכנים, ויכולים להיות יותר מוכנים. הכל בידיים שלנו.
אני והנהלת המינהל מודה לכל המעורבים: גיל שכטר, כיתת הכוננות, צוות רכזי המינהל, אגף חירום וביטחון ואגף השיטור בעירייה וכמובן לשוטר הקהילתי ברק.
יש כיום דרכים שונות להיות מעורבים בתחום בביטחון והמינהל בקשר חיובי ושוטף עם כל הגורמים הקשורים לתחום הביטחון.
המסר העיקרי שלנו הוא שהגברת הביטחון האישי בשכונה הוא בידיים שלנו.

גיל שכטר
פתחנו וריכזנו קבוצות לעדכוני ביטחון על מנת להעביר מסרים מיידים לתושבים בזמן אמת מגורמים מוסמכים. ביצענו חפיפה בזמן אפסי לשוטר קהילתי חדש, קלטנו רכז בטחון קהילתי חדש, שכונת ארמון הנציב מקבלת בזמן אמת תגבור של משטרת ישראל וגם של יחידת השיטור העירוני שעוזרת במשימות של הפגנת נוכחות וטיפול בכל מיני קריאות המגיעות למוקד העירייה.
המשטרה נותנת מענה של 24/7 בפעילות גלויה וסמויה. אם אנו לא רואים זה לא אומר שאין פעילות. בתקופה האחרונה הוקמה כיתת הכוננות ואנו רוצים לעבות אותה. הייתה בשכונה בחודש הראשון למלחמה נוכחות של פלוגה של פקע"ר שעזרה מאוד גם בנושאי אבטחה למוסדות לימוד וציבור, כשהחיילים השתחררו נדרשנו לפתרונות אחרים נוספים.
העשייה הביטחונית מורכבת מארבעה גופים – מינהל, משטרה, עירייה, תושבים. חשוב לציין שיש שיתוף פעולה מצוין וראוי לציון בין גורמי המינהל הקהילתי לשוטרי תחנת עוז והמערכת העירונית.
יש בשכונה כעת קבוצת ווטסאפ ייעודית לתושבים חמושים בניהול של ליאון קצמן תושב השכונה המסונכרנת עם המשטרה כאשר המטרה הינה שחבריה יצטרפו למשמר השכונה ויהוו נדבך חשוב לתגבור מערך הבטחון בשכונה מוזמנים לפנות אליו ולהצטרף בכפוף לדרישות ולתת כתף למאמץ.
אנחנו עובדים בלי הפסקה על המוכנות לחירום – המוכנות הזו לא באה לידי ביטוי רק בפן הביטחוני אלא גם בהיערכות למקרי קיצון כמו רעידת אדמה או מזג אוויר. חלק מרכזי במוכנות לחירום הוא העמקת ותגבור השת"פ. במסגרת זו אנו עובדים גם על הקמת משמר השכונה ותגבור מערך המתנדבים על מנת שנוכל לתת מענה לתרחישים השונים.

אסף רוימי
כיתת כוננות מונה כרגע 14 מתנדבים. הפוטנציאל הוא 20. כיתת הכוננות אמורה לתת תגובה ראשונית לאירוע חירום, לצד זה הם יכולים לפעול כמתנדבים. המטרה לייצר נוכחות ובולטות בשכונה.
משמר השכונה. מתנדבי אבטחה הפועלים בשגרה. יתפקדו ככוח משלים לכיתת הכוננות ויתפקד בשגרה להגברת בטחון ונוכחות במרחב הציבורי.
כיתת הכוננות ומשמר השכונה עוברים הכשרה ותדרוך של המשטרה.
תחנת עוז עושה לילות כימים להגברת תחושת הביטחון. התחנה נותנת מענה לכל הגזרה.
השכונה היא שכונת תפר ויש המון פעילות בתוך הכפרים בתחומי פח"ע, תעבורה, ועבירות בריונות כדי לחזק את המשילות.
לאחר הפיגוע בכניסה לעיר בוצע כתר על הכפרים אבל יש לקחת בחשבון שהוא אינו כתר הרמטי. זה מסר. מבוצעות פעולות רבות בכפרים ואין אפשרות לפרט אותן.
יש כעת בתחנה צוות שמטפל בכל הנושא של תנועה כולל רכבים משופרים ורעש מאגזוזים.

תומר בן ציון
העירייה היא צלע בעשייה הבטחונית לצד המשטרה והמינהל הקהילתי.
אבטחת מוסדות חינוך – ר' העיר והנהל העירייה שמו דגש רב על נושא אבטחת מוסדות החינוך. האבטחה מורכבת ממספר מעגלים. מאבטחים, סיירים, חיילים בפרויקט 'בני המקום'.
בני המקום - מתנדבים המתגייסים בצו 8 לטובת אבטחת מוסדות חינוך. מוצבים עפ"י הערכות מצב.
העירייה פועלת לתגבר את האבטחה גם לאחר המלחמה.
קיימת חשיבה ומתבצעת הכנה של תכנית אבטחה ליום שאחרי.
תאורה - מתבצעת עבודה שוטפת של החלפה ותגבור תאורה במקומות שצריך
מצלמות - פרוסות 211 מצלמות השכונה המחוברות למוקד בכיכר ספרא. בעת זיהוי אירוע או חשד לאירוע, יש טיפול בזמן אמת יחד עם אגף שיטור ואכיפה ומשטרת ישראל. יש שת"פ מצוין בין הצפייה לכוחות בשטח. קיימת תכנית להוספת מערכות צפייה נוספות.
עמודי נגיפה בתחנות אוטובוס - מבוצעת עבודה להוספת מיגון בתחנות שחסרות

ניסים בן דין
מאז ה 07.10 הוגברה הנוכחות בשטח. התושבים לא מזהים הבדל בין ניידות משטרה לניידות אגף שיטור ועירייה דבר המצביע על ההצלחה של הפעילות.
יש חשיבות גבוהה של השיתוף ומתן אינדיקציות מצד התושבים.

סעדיה גופשטיין
כיתת הכוננות הוקמה במהירות. חסרים לנו עוד מתנדבים כדי להשלים את המכסה ולתת את המענה הביטחוני הדרוש. אנו רואים בהתנדבות זכות ושליחות.
אנחנו רוצים לשפר ולהשתפר. חסר לנו עדיין ציוד ואנו מנסים להשלים אותו ע"י תרומות.
תרומות אפשר להעביר:
ביט 052-8549107
העברה בנקאית בנק מזרחי טפחות (20), סניף כנפי נשרים (539), חשבון 238751 ע"ש סעדיה גפשטיין

אילה כהנא
מרגש לראות כמות גדולה של תושבים מעורבים, ככול שתהיו יוזמים ופעילים, נצליח יותר.
המינהל נמצא כדי לתת לכם מענה ולקדם ביחד איתכם יוזמות לטובת תושבי השכונה.

שאלות ונושאים שעלו מהקהל:
מיקום תחנת עוז - הנושא נמצא בדיון משפטי וממתינים להערכה של בית המשפט ב 28.02.2024
מעברים בין הכפרים לשכונה - תיבחן סגירת מעברים. קיימים שיקולים שונים לקיומם. יחד עם זאת יש להבין כי אין אפשרות לסגירה הרמטית של מעבר ונוכחות תושבי הכפרים.
משמר השכונה - נמצא בתהליך הקמה מואץ.
קריאות מואזין - רמת הרעש נבדקת בכל פעם שיש תלונה.
הסתה - מתבצעת פעילות מודיעינית לבדיקת נושא ההסתה במסגדים וברשתות החברתיות.
פניות בעת חרום - בכל אירוע חירום ו/או אירוע הדורש מענה מידי, יש ליצור קשר עם מוקד 100 של המשטרה שיודע לתת מענה לכלל התרחישים.
פניות שאינן דורשות מענה מידי, ניתן ליצור קשר עם ברק או עם אורן.
גני ילדים ומוסדות חינוך - תיבדק שוב רמת המיגון וההפרדה בין חצרות הגנים ובתי הספר. המאבטח מונחה לבצע סריקות גם בחלק האחורי של המוסד. יחד עם זאת יש להבין כי אין אפשרות להציב שני מאבטחים בכל מוסד.

אורן צדקיהו
הכנס הוא אחד מתוך סדרה של מפגשים בנושא ביטחון וחוסן.
בינואר מתוכנן כנס תושבים בנושא הגברת החוסן.
בית כנסת - מתבצעת עבודת מיפוי בנושא נוכחות מתפללים חמושים בעת התפילות. את הנושא מרכז בהתנדבות חיים סרוסי. בית כנסת שטרם נוצר איתו קשר, נשמח ליצירת קשר עם חיים.
כיתת כוננות - חסרים עדיין מתנדבים לכיתת הכוננות. להתנדבות לכיתת הכוננות יש לפנות לסעדיה מפקד הכיתה ו/או ברק השוטר הקהילתי
משמר השכונה - משמר השכונה מוקם בימים אלה. מתנדבים מוזמנים לפנות אל ברק או אל ליאון קצמן (מרכז קבוצה של מעל 150 תושבים חמושים)

בכל נושא של חוסר או בעיה רלוונטית, מוזמנים ליצור איתי קשר כדי שאעביר את התלונה לטיפול הגורמים הרלוונטיים.

טלפונים רלוונטיים:
חירום – מוקד 100
מוקד מידע משטרה – 110
מוקד עירייה – 106
ברק סער – 052-8229995
אורן צדקיהו – 052-6600052
סעדיה גפשטיין – 052-8549107
ליאון קצמן – 050-6660161
חיים סרוסי – 050-4082568